Masal Terapisi

Derslerinizi canlı ve kayıttan izleyebilirsiniz.
  • Uluslarası Akredite Onaylı
  • Eğitim Süresi: 2 Ay

          Masal ve Hikaye anlatıcılığı, binlerce yıllık bir tecrübenin yoğurduğu en eski eğitsel modelleme sistemlerinden biridir.

          Masal aracılığı ile çocuk ve yetişkinlerin; kendilerini, duygularını ve ihtiyaçlarını ifade etmelerine yoğunlaşan metoda “Masal Terapisi” denir. 

          Masal terapisi, bireylerin bilişsel ve sosyal becerilerini, duygu ve düşüncelerini ortaya koymalarını amaçlar. 

          Masal Terapi eğitimi; bireyler ve çocuklar için teropotik bir yöntemdir. Ve bu yöntem, bilişsel ve deneysel yöntemlerle zenginleştirilmiştir.

          Masallara herkes aşinadır. Herkes, aslında çocukluğundan beri kurulu bir hikâyenin içinde yaşamaktadır. Çocuklar, çok küçük yaşlardan itibaren masallar aracılığıyla yaşadıklarını anlamlandırmaya, iyi ve kötü gibi değer yargılarının farkına varmaya başlarlar. Tüm çocuklar kendi kurdukları hikayeler aracılığıyla oluşturdukları karakterlere bir ya da daha fazla özellik eklerler. Özellikle küçük çocukların, olmayan bir şeyi olmuş gibi anlatmasına tanık olmak olasıdır. Bu davranışın altında yalan söyleme güdüsünden çok daha baskın bir şekilde, öyküleştirme güdüsü vardır. 

          Çocuklar, doğrudan söyleyemedikleri ya da anlamlandıramadıkları bir olguyu, benzeterek, eşleştirerek ya da değiştirerek öykü ve masalların içinde kullanabilirler. Bunlar bir çeşit “yansıtma” davranışı olarak değerlendirilir ve yorumlanması oldukça zahmetli bir süreçtir. Bunu yalnızca iyi eğitim almış bir masal terapisti yapabilir.  Yani, bir masal terapisti, 

  • Çocuğun iç dünyasına yakınlaşarak
  • Sıralı bir şekilde verdiği kodları çözerek,
  • Jung ve Arketipler ışığında masalların temel ögelerini kodlamaya hâkim olarak ve
  • Bu verileri çocuğun lehine kullanarak sorunun tespiti ve çözümünde etkin bir rol oynayabilir. 

          Masal terapisi aileler tarafından sıkça tercih edilen güvenli ve etkili bir yoldur. Çocuğun da keyif alarak dahil olacağı bir sürecin işleyişini öğrenmek için doğru adrestesiniz. E-Sem Akademi aracılığıyla, masal terapisi ile ilgili temel noktaları öğrenebilir, masal terapisinin adımlarını keşfedebilir, öykü içinde size sunulan ipuçlarını değerlendirmeyi mümkün kılabilirsiniz. 

E-Sem Akademini özgün kalitesi ve güvencesi ile, siz de bir masal terapisti olmak için hemen başvurunuzu yapın. 



*MASAL TERAPİSİ İLE FAYDA SAĞLANAN VAKALAR


Masal terapisi ile konuşma bozuklukları, depresyon, anksiyete, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite gibi psikolojik sorunlar ile ailede yaşanan çatışma,  boşanma ya da ayrılık durumları,

  • Duygusal, fiziksel yâda cinsel tacize uğramış çocuklar,
  • Evlat edinilmiş çocuklar,
  • Sevilen birinin ölümü ya da hastalığı ile uğraşan bireyler, çocuklar,
  • Aile içi şiddet gören çocuklar, görmüş yetişkinler
  • Kronik hastalık ile uğraşan çocuklar,
  • Dikkat eksikliği tanısı almış çocuklar,
  • Öfke kontrol bozukluğu olan çocuklar,
  • Ayrılık yaşayan çocuklar,

MASAL TERAPİSİ EĞİTİMİ NASIL ALINIR?

Masal Terapisi eğitimi, dünyanın her yerinde farklı yöntemlerle uygulanan bir alandır. 21. Yüz yılın teknolojik gelişmeleri neticesinde çevirimiçi hizmetinde sunulduğu bu alanda alacağınız Masal Terapisi eğitimi yaklaşık 2 ay sürmektedir. Bu süre zarfında videolar ile zenginleştirilmiş bir çevirimiçi eğitimin yanı sıra okuma dokümanlarınız da ek olarak paylaşılacaktır. Eğitim içerisinde canlı yayınların da olacağı gibi yüz yüze workshop eğitimler ile de tüm sorularınızı yanıtlamaya çalışacağız.

Üstelik uluslararası onaylı sertifika ile tüm ülkemiz ve uluslararası mecrada tanınacaksınız.


*NEDEN BU EĞİTİME KATILMALIYIM?

Kongfiçyus şöyle der: “Kelimelerin gücünü anlayamıyorsanız, insanın gücünü anlayamazsınız.”

Öncelikle hem kelimelerin hem de insanın gücünü anlayabilmek için bu eğitime katılabilirsiniz. Ama bu eğitimde hikaye anlatıcılığının (Storytelling) nasıl yapıldığını, detaylarını öğreneceğiniz gibi bu detayların bir terapi sürecindeki işlevleri hakkında geniş bir bilgiye sahip olacaksınız. Uygulayıcılık kısmına gelindiğinde farklı hikaye ve masallarla karşınızda olacağız. Hem kendimiz, hem çevremiz ve daha iyi bir dünya insanı olabilmemiz için gerekli birçok konuyu tartışacağız.

Açıl susam açıl...


 

  • Doktorlar,
  • Sağlıkçılar,
  • Psikologlar,
  • Psikolojik Danışmanlar,
  • Aile Danışmanları,
  • Pedagoglar,
  • Çocuk Gelişim Uzmanları,
  • Özel Eğitim Uzmanları,
  • Sosyal Hizmet Uzmanları,
  • Dil ve Konuşma Uzmanları,
  • Rehber Öğretmenler,
  • Sınıf Öğretmenleri,
  • Okul Öncesi Mezunları,
  • Kreşte çalışan personel ve bu bölümlerde lisans eğitimi gören 3 ve 4. sınıf öğrencileri ile konuya ilgi duyan ebeveynler katılabilir.

 



Masal Terapisi eğitimimiz 80 saat 2 aylık bir programdır. Program sonunda başarılı olan kişilere ULUSLARARASI AKREDİTE  Masal Terapisi Sertifikası verilecektir.

Hikaye ve Masal Anlatıcılığından yola çıkarak Masal Terapisi süreçlerine kadar geniş bir yelpazedeki eğitimimizin amacı verimliliktir. Bu nedenle aşağıdaki konular ele alınacaktır.


• Masal Nedir? Tarih ve Kökeni,


• Masalların Bireysel Yarar ve Zararları,


• Masalların Toplumsal Yarar Ve Zararları,


• Masal Terapisi Nedir?


• Metaforlar, Sembolizm,


• Masal ve Kişiler Üzerindeki Bağ Nasıldır?


• Masal Terapisi Kimlere Uygulanır?


• Masal Terapisi Teknikleri Nelerdir?


• Masal Terapisinden Çocuk Nasıl Faydalanır?


• Masal Terapisinin İşlevleri Nelerdir?


• Masal Terapisti Kimdir?


• Masal Analizleri , 


• Masal Tasarlama,


• Probleme Yönelik Masallar,


• Masal Terapisi Süresi ve Süreci Nasıl Olmaktadır?


• Masal Uygulamaları...

Mehmet Fatih Hanoğlu
Uygulamalı Dil bilimci, Masal Terapisti, Gazeteci, Profil Tanımlama Uzmanı

1981 Yılında Hatay’ın Antakya ilçesinde doğdu. Doğduğu günden yükseköğrenimine kadar da Antakya’da yaşadı. Çocukluğundaki en büyük şanslarından biri gezmeyi seven ebeveynleriydi. Henüz çok küçükken on binlerce kilometre seyahat etmişti. Tüm ülkeyi lise yıllarında tamamen gezme fırsatı elde etmişti. Yükseköğrenime başladığında bu alışkanlığına da devam etti. Yurt dışına doğru açıldı. Bu seyahatleri arasında sürekli okumaya, öğrenmeye devam edebilmek için farklı üniversitelerde onlarca eğitime katıldı. Hayatı bu nedenle bir öğrenme yolculuğu olarak gördüğünü söylemektedir.

Dilbilim, bilim ve felsefeye açılan kapısı oldu. Her ne kadar farklı bölümler okumuş olsa da bilimsel bakış açısını dilbilimine borçlu olduğunu söylemektedir. İlk yıllarda Türk dil bilimi ile ilgilendi. Daha sonraları ise İngiliz ve Amerikan dil bilimine merak sardı. Bu merakına 2007 yıllarında uygulamalı dilbilim alanları; psikodilbilim, nörodilbilim, adlidilbilim dalları eklendi. Bu alanlarda da eğitimler alarak kendini uzmanlaştırmaya ve daha ileriye taşımaya çalıştı. İnsanı ve insana özgü her şeyi merak ediyordu. Antropoloji üzerine eğildi. 2008 yıllarında Hipnoz ile tanıştı. İlk önceleri sadece hipnozun dili ile ilgilenirken daha sonra kendini bu konuda eğitimden eğitime giderken buldu. 2009 yılında bu merakla masalların altındaki gizli anlamları incelemeye, eğitimler almaya ve bu konuda yayınlar vermeye başladı. Eğitimde hikaye anlatıcılığı ile tanıştı. Bu arada binlerce seminere, panele, konferansa konuşmacı olarak katıldı. 2018 yıllarına kadar emniyetten cezaevlerine, üniversitelerden sivil toplum örgütlerine, özel okullardan dershanelere çok farklı konularda eğitimler düzenledi. 

2012-2016 yılları arasında beş yüzün üzerine makaleyi çeşitli gazetelerde köşe yazarı olarak yayımladı. Bu yayınlara ek olarak bir öykü, bir roman bir de bilimsel derleme kitabı yayımladı. Basın ceniyetine katıldı. Bu yıllarda uluslararası akademik bir dergi olan Ressjournal ortaya çıktı.

Hayatı sadece bilimden ibaret de görmediğini her seminerinde söyleyen Mehmet Fatih Hanoğlu, aynı zamanda birçok sanat ve spor dalları ile ilgilendi. 

Bu konudaki tek bilgimiz hala hayatının satırlarını yazmaya devam ettiğidir. Amacının ise insanlık öyküsüne katkı sağlamak olduğunu özetler.


DEVAM EDEN PROFESYONEL İŞLER


1- RESS ENSTİTÜSÜ® KURUCU

2- RESS JOURNAL KURUCU

3- AF TERAPİ DERNEĞİ BAŞKAN YARDIMCISI

4- HATAY BASIN VE GAZETECİLER CEMİYETİ BAŞKAN YARDIMCISI

5- ULUSLARARASI KALİTE KOÇLUK VE GİRİŞİMCİLİK DERNEĞİ DENETİM BAŞKANI

6- ROTA BİLİM ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME DERNEĞİ BAŞKAN YARDIMCISI


SONLANAN PROJELER


1- HANOĞLU ÖZEL EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD ŞTİ KURUCU

2- ROTA KARİYER EĞİTİM VE DANIŞMANLIK ŞTİ KURUCU

3- HEDD BAŞKANLIĞI

4- ÇOĞUL ÇOCUKLAR DERNEĞİ BAŞKAN YARDIMCILIĞI

5- ADLEV EĞİTMENLİĞİ

6- ANTAKYA PROFESYONEL DANIŞMANLIK KURUMU KURUCUSU

KURUM / BÖLÜM / BELGE NO

 

• FIRAT ÜNİVERSİTESİ- TEK. PROG. BÖL.- İNŞAAT BELGE NO: 00-1508

• LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ-SANAT VE BİLİM/FEN EDEBİYAT FAK. - T. DİLBİLİM BELGE NO: 2006-068 (Y.Ö.K. DİPLOMA DENKLİK BELGESİ SAYI: B.30.0.DEN.0.00.00.01-6403 TARİH:01.08.06*017301)

• ANADOLU ÜNİVERSİTESİ-SOSYAL HİZMETLER

• BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ-KONUŞMA BOZUKLUKLARI-BELGE NO: 2018/UE00750

 

(YÜKSEK ÖĞRENİM EĞİTİM SERTİFİKALARI)

 

• ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ-EĞİTİCİ EĞİTİMİ-BELGE NO: ULDS-BS/2017-624

• GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ-DİKSİYON EĞİTİMİ-BELGE NO: 0101-2018

• SAKARYA ÜNİVERSİTESİ-PROFİL TANIMLAMA-BELGE NO: 2018-D31/0966

• ADANA BİLİM VE TEK. ÜNİVERSİTESİ-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI-BELGE NO: 0011384

• A.B.T.Ü/U.P.D. MASAL TERAPİSİ EĞİTİMİ.- BELGE NO: 2018/10

 

(MİLLİ EĞİTİM VE YAYGIN EĞİTİMDEN ALINAN BELGELER)

 

• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-DRAMA EĞİTİMİ-BELGE NO: 75653220170048714031

• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-LİDERLİK EĞİTİMİ-BELGE NO: 75653220140031005468

• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-SAĞLIK-HİJYEN EĞİTİMİ-BELGE NO: 75656820160048319198

• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-YÖNETİCİ ASİS. EĞİTİMİ-BELGE NO: 75653220140033619449

• HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ-HATAY MESLEKİ EĞİTİM KURUMU-İLETİŞİM-BELGE TARİHİ: 4 KASIM 2016

  

(SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNDEN ALINAN BELGELER)

 

• KONUŞMA ENGELLİLER FEDERASYONU-DİL VE KONUŞMA ETKİNLİKLERİ-BELGE TAR: 01.01.2016

• HATAY EĞİTİM DAN. DER.-EĞİTİMDE HİKAYE ANLATICILIĞI- BELGE TARİH: 10.05.2010

• SÜREKDER- STRATEJİK YÖNETİM- BELGE TARİHİ: 2015/NİSAN/11-12

• P.P. DERNEĞİ-ÇOCUK PSİKOLOJİSİ/ERGENLİK DÖNEMİ-BELGE NO: 20130620010850

• P.P. DERNEĞİ-KİŞİLİK PSİKOLOJİSİ-BELGE NO: 2012050201557

• ULUS. KOÇLUK FEDERASYONU-KOÇLUK-BELGE NO: 7035402

• ULUS.I HUKUK VE HUKUKÇULAR DERNEĞİ-HUKUKİ KAVRAMLAR-BELGE NO: 0712.2011

• ULUS. PSİKOLOGLAR DERNEĞİ-DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI-BELGE NO: 2018/005093

• KİGEDER- İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ- BELGE NO: 2012129666525-01

  

(ÖZEL EĞİTİM FİRMALARINDAN ALINAN BELGELER)

 

• YAPRAK PSİKİYATRİ-ÖZEL DUYGU SU KREŞİ-OKUL ÖNCESİ HİZMET İÇİ EĞİTİM-BELGE TARİH: 28.01.2012

• İSTANBUL İŞ. ENS.-İŞARET DİLİ EĞİTİMİ-BELGE NO: 230524101038

• İSTANBUL İŞ. ENS.-İŞLETME YÖNETİMİ–BELGE NO: 121121103027

• LIVCON ENSTİTÜSÜ-PROFESYONEL KOÇLUK-BELGE NO: LC6543

• LIVCON ENSTİTÜSÜ-NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA DİPLOMA, UYGULAYICILIK, EĞİTMENLİK-BELGE NO: LT8765,

• LIVCON ENSTİTÜSÜ-HİPNOZ UYGULAYICILIĞI BELGE NO: LH7654

• IAF-ISO- OHSAS 18001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BELGE NO: 7035402

• N. ACADEMY TEACHER TRAINING SCHOOL-UDEMY-TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages)- BELGE NO: UC-NGZOYZ88

• AVRUPA LABORATUVAR HİZMETLERİ AKREDİTASYONU-PSİKOLOJİK RAHATSIZLIKLAR EĞİTİMİ-BELGE NO: 20130215008035

• ULUS. PROFESYONEL KURUMLAR KONSORSİYOMU-İŞ VE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ-BELGE NO: 20130420009111

• IFTA.- STORYTELLING THERAPY-(HİKAYE TERAPİSİ) BELGE NO: 2017-22

• LIBBY SEERY – FOUNDER OF RENAISSANCE LIFE THERAPIES, INSTRUCTOR; ARTS THERAPY FOR SELF EXPLORATION (SANAT TERAPİSİ-KENDİNİ KEŞFETME) BELGE NO: UC-3T39ZJWK

• ISO-IAF-9001-KALİTE YÖNETİMİ UYGULAYICILIĞI-BELGE NO: 20131220012873

 

HEMEN BAŞVUR